Thursday, January 6, 2011

Remaja Di China suka bawa kondom ke sekolah


image

Remaja di China sedang ‘demam’ hiasan hanphone yang cukup ekstrem untuk membuatnya kelihatan lebih trendi. Salah satu hiasannya adalah kondom. Menurut salah seorang murid di daerah Nanning, China, hiasan kondom menciptakan ‘kesegaran’ dan penting jika dalam keadaan darurat.
Pihak generasi yang lebih tua di Nanning, daerah Guangxi, Selatan China, terkejut melihat trend ini. Mereka cukup terkejut dengan makin terbukanya para remaja menunjukan identiti seksual mereka.
“Orangtua dan guru mesti segera memberikan pendidikan seksual pada remaja. Ini demi memberi lebih pengetahuan remaja soal seks dan pastikan mereka tahu informasi yang benar. Ini demi melindungi mereka semasa muda,” kata Su Chang, psikolog senior dari Nanning City Next Generation of Educational Research.
Hiasan kondom ini dijual dengan harga yang sangat murah, sekitar 5-20 yuan. Dikatakan kualiti bahan dan keselamatankondom ini juga sangat rendah.
Kondom dengan brand “Interesting Imported Condoms” yang digunakan sebagai hiasan handphone ini memang terlihat sangat unik kerana dihiasi gambar animasi dan lambang horoskop. Tetapi tanpa dilengkapi informasi produk yang lengkap seperti nama kilang pembuat dan tarikh tamat tempoh.

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...