Thursday, January 6, 2011

Bapa bunuh anak di Malaysia dengan "kotak maut"


           Polisterin mengandungi tirena dan benzena yang boleh menjejaskan alam sekitar yang mana bahan-bahan berbahaya ini 500 tahun untuk dimusnahkan secara semulajadi.Tambahan pula,hasil kajian yang dilakukan oleh Institut for Energy and Environmental Research(IEER) pada tahun 1992 menunjukkan polisterin yang diperbuat daripada HCFC-22 berpotensi mengancam persekitaran 3 hingga 5 kali lebih tinggi berbanding bahan-bahan buangan yang lain.Agensi Perlindungan Alam Sekitar Amerika Syarikat yang ke-5 paling bahaya.

          Jadi,tiada sebab lagi yang boleh kita bantah daripada mengharamkan penggunaan polisterin.Kita seharusnya tidak memandang enteng tentang bahaya yang akan timbul ekoran daripada penggunaan polisterin. Alternatif yang boleh kita guna untuk menggantikan penggunaan polisterin ini antaranya adalah membawa bekas makanan sendiri yang dijamin tidak memudaratkan, ‘order’ makanan yang tidak menggunakan polisterin dan bawa makanan sendiri dari rumah.




         Ayuh jalankan tanggungjawab kita sebagai khalifah di muka bumi ini, jangan biarkan ganerasi akan datang sengsara dek perbuatan kita. " ingatlah bahawa kita meminjam bumi kita dari anak cucu kita". Untuk info lanjut klik link disni



        

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...