Wednesday, October 20, 2010

Tukang Tilik Nombor


Hari Isnin lalu aku ke car wash, sementara aku menunggu kereta aku siap dibasuh aku didatangi seorang Singh. Nak lari pun tak boleh sebab alih-alih dia dah muncul.
Rupanya Singh ni tukang tilik nasib, dan membuat pelbagai pertanyaan kemudian meramal macam-macam pasal hidup aku. Tapi yang menariknya dia boleh meneka tarikh lahir aku dengan tepat beserta umur aku. Kemudian dia minta aku upah kononnya untuk dia berdoa supaya nasib malang dijauhi dari aku. Satu sen pun aku tak hulur sebab ini boleh bawa kepada syirik.
Ok malam tadi aku menyelam menggunakan google kejap dan jumpa salah satu teknik untuk meneka nombor dari nombor yang kita suka dalam satu forum luar negara, lebih kurang sama macam Singh tu buat pada aku..tapi soalan-soalan yang diberi lain sikitlah.

Camgini,
1. Pilih satu nombor antara 2 sampai 9 yang menjadi favourite anda
2. Darab nombor itu dengan 2
3. Kemudian ditambah dengan 5
4. Kemudian darabkan dengan dengan 50 (pakai kalkulator supaya tak silap)
5. Jika hari jadi anda sudah lepas pada tahun ini tambahkan dengan 1760.
Jika hari jadi anda belum lepas tahun ini tambah dengan 1759
6. Jumlah penuh no.5 tadi, tolak tahun lahir anda.
Setelah mengikuti langkah-langkah di atas, sekarang kamu punya 3 digit nombor kan??
- digit nombor di depan merupakan nombor favourite yang anda pilih tadi.
- 2 digit nombor di belakang merupakan umur anda.
Betulkan? Jadi kisah macam Singh yang macam aku cerita awal-awal tadi sebenarnya tak perlu bantuan jin pun boleh kalau kita tau teknik-teknik nombor ni.
Moralnya : Jangan basuh kereta di kedai Jangan cepat percaya dengan apa yang anda lihat, mungkin ada yang tersirat disebalik yang tersurat.

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...